Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2009

ΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ;

Ο Μάρκος μας δίνει μια σαφή εικόνα των αδελφών του Ιησού. Στον στίχο ς’ 3 αναφέρεται:
«ο υιος της Μαρίας, αδελφός δε Ιακώβου και Ιωσή και Ιούδα και Σίμωνος, και ουκ εισίν αι αδελφαί αυτού ώδε προς ημάς;». Λέει δηλαδή πως οι συντοπίτες του Ιησού αναγνώρισαν τους αδελφούς του, τους οποίους κατονομάζουν και τις αδελφές του.
Ο Παύλος (προς Γαλάτας Α’ 19), αποκαλεί τον Ιάκωβο «αδελφό του Κυρίου». Ακόμα και η Εκκλησία, εορτάζει στις 23 Οκτωβρίου, τη μνήμη του «Ιακώβου αδελφοθέου». Άρα ο Ιάκωβος είναι δεδομένο ότι είναι αδελφός του.
Το οτι ο Ιάκωβος είναι φυσικός αδελφός του Ιησού, μας το λέει και ο Ματθαίος, ο οποίος μας πληροφορεί και για άλλα αδέλφια του. Στον στίχο ΚΖ’ 56, γράφει για τη Μαρία: «Μαρία η του Ιακώβου και Ιωσή μήτηρ και μήτηρ των υιών του Ζεββεδαίου».
Άρα η Μαρία είναι και μητέρα των παιδιών του Ζεββεδαίου. Όπως μαθαίνουμε από τον Ματθαίο (Ι’ 2-4), παιδιά του Ζεββεδαίου είναι ο Ιάκωβος (που ήδη γνωρίζουμε ότι είναι αδελφός του Ιησού) και ο Ιωάννης που είναι Αδελφός του. Άρα τα γνωστά αδέλφια του μέχρι στιγμής είναι ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης. Απ’ ότι φαίνεται όμως, η πληροφορία των συγχωριανών για τα αδέλφια του είναι σωστή (αφού τουλάχιστον τον Ιάκωβο τον επιβεβαιώνουν κι άλλοι). Οπότε αδέλφια του είναι και ο Ιωσής και ο Ιούδας και ο Σίμωνας.

Σίμων, Σίμων Κεφάς ή Σίμων Σικάριος ή BARJONA ή Ζηλωτής (Λουκάς ΣΤ’ 16) ή Κανανίτης (Μάρκος Γ’ 18) ή Ιωνάς (Ιωάννης ΚΑ’ 15). Από το «Κεφάς» προκύπτει το «Πέτρος». Στα Εβραϊκά ΚΕΡΗΑ = βράχος = Πέτρος. Αναφορικά με το Κανανίτης, πρέπει να πούμε πως δεν ήταν από την Κανά, αφού ο Ιωάννης λέει ότι ήταν από τη Βηθσαϊδά (Ιωάννης Α’ 45) και έμενε στην Καπερναούμ (Μαρκος Α’ 21, 29). Άρα αφού ΚΑΝΑ στα εβραϊκά σημαίνει φανατισμός – ζήλος, ήταν φανατικός/ ζηλωτής, κάτι που επιβεβαιώνει και το «Ζηλωτής». Συνδέεται επίσης και με το «Σικάριος» καθώς ΣΙΚΑ στα εβραϊκά λέγεται το παραδοσιακό τους κυρτό μαχαίρι, απαραίτητο όπλο των Ζηλωτών της εποχής. Το BARJONA στα εβραϊκά σημαίνει «ληστής», συνδέεται λοιπόν και αυτό με τη δράση του ως Ζηλωτή.
Ο Ιούδας που αναφέρουν οι συγχωριανοί του Ιησού, δεν είναι ο Ισκαριώτης. Ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, λέγεται «Ιούδας Σίμωνος Ισκαριώτης» (Ιωάννης ΣΤ’ 71 και ΙΒ’ 4), είναι δηλαδή γιος του Σίμωνα, άρα ανηψιός του Ιησού αφού είναι γιος του αδελφού του, Σίμωνα Πέτρου. Στις 19 Ιουνίου, η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του «Ιούδα Θεαδέλφου», ο οποίος είναι άλλο πρόσωπο. Το «Ισκαριώτης» (ISH-SICARIOTH) σημαίνει στα εβραϊκά: άνθρωπος του φόνου (Σικά το μαχαίρι).
Γνωρίζουμε ακόμα ότι ο Πέτρος είναι αδελφός του Ανδρέα (Ιωάννης Α’ 40). Μας το λέει και ο Ματθαίος (Ι’ 2-4) όταν απαριθμεί τους Αποστόλους: «Σίμων ο λεγόμενος Πέτρος και Ανδρέας ο αδελφός αυτού, Ιάκωβος ο του Ζεββεδαίου και Ιωάννης ο Αδελφός αυτού, Φίλιππος και Βαρθολομαίος, Θωμάς και Ματθαίος ο τελώνης, Ιάκωβος ο του Αλφαίου και Λεββαίος ο επικληθείς Θαδδαίος. Σίμων ο Κανανίτης και Ιούδας ο Ισκαριώτης ο παραδούς αυτόν».
Άρα οι βέβαιοι συγγενείς του Ιησού, είναι τα αδέλφια του: Ιακώβος, Ιωάννης, Ιωσής, Ιούδας, Σίμωνας – Πέτρος, Ανδρέας και ο ανηψιός του: Ιούδας ο Ισκαριώτης.
Ένα άλλο σημείο που αφήνει υπόνοιες, είναι το όνομα του Θωμά.
Στα εβραίκά, ΤΑΟΜΑ (Θωμάς) σημαίνει «δίδυμος». Όπως αναφέρεται και στα Ευαγγέλια: «… Θωμάς ο λεγόμενος Δίδυμος» ο μαθητής του Χριστού (Ιωάννης ΙΑ’ 16 και Κ’ 24). Στα Ευαγγέλια, χρησιμοποιείται κεφαλαίο γράμμα, όταν γίνεται αναφορά στον Ιησού. Το ότι μέσα στην πρόταση χρησιμοποιείται κεφαλαίο Δ, ίσως σημαίνει ότι ο Θωμάς ήταν δίδυμος του ίδιου του Ιησού. Αυτή η ερμηνεία όμως, δεν μπορεί να αποδειχθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: