Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2009

ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ Η ΝΑΖΑΡΕΤ;

Η Ναζαρέτ αναφέρεται στα Ευαγγέλια ως τόπος καταγωγής του Ιησού. Ακόμα και όταν ο Ιησούς είναι πια ενήλικος, αναφέρεται ως «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ».
Τα Ευαγγέλια την τοποθετούν: «επάνω όρους κειμένη» (Ματθαίος Ε’ 14) και «έως οφρύος του όρους, εφ’ ου η πόλις αυτών ωκοδόμητο» (Λουκάς ΙΔ’ 28-30).
Παρουσιάζουν λοιπόν τη Ναζαρέτ πάνω σε βουνό. Η σημερινή Ναζαρέτ όμως, βρίσκεται μέσα σε ένα κοίλωμα, σε μια γούβα.
Η πόλη της Ναζαρέτ, δεν αναφέρεται πουθενά αλλού εκτός από την Καινή Διαθήκη. Ούτε στην Παλαιά Διαθήκη, ούτε στο Ταλμούδ, ούτε στα χειρόγραφα της Νεκρής θάλασσας, ούτε στα έργα του Φλαβίου Ιωσήφ. Εμφανίζεται –γραπτά- για πρώτη φορά στα κείμενα των Ευαγγελιστών τον 4ο αι..
Απ’ ότι φαίνεται από γραπτές αναφορές, η πόλη δημιουργήθηκε τον 8ο αι. για να ικανοποιηθούν οι χιλιάδες προσκυνητές που πήγαιναν στους «Αγίους Τόπους».
Τα Ευαγγέλια εμφανίζουν τον Ιησού καταγόμενο από τη σημερινή Ναζαρέτ, γι’αυτό και λένε πως ήταν υπήκοος του Ηρώδη Αντύπα, τετράρχη της Γαλιλαίας και της Περαίας. Γι’ αυτό ο Πόντιος Πιλάτος τον έστειλε σε εκείνον μετά τη σύλληψη. Άρα ήταν Γαλιλαίος και όχι Ιουδαίος όπως υποτίθεται ότι ήταν.
Οι συγγραφείς όμως των Ευαγγελίων, δεν προέβλεψαν ότι θα γνωρίζαμε πως η υπηκοότητα στο Ισραήλ, τον καιρό της Ρωμαιοκρατίας, δεν καθοριζόταν από τον τόπο κατοικίας ή καταγωγής, αλλά από τον τόπο γέννησης. Απ’ οτι φαίνεται έκριναν με βάση τα όσα ίσχυαν στο Βυζάντιο.
Άλλωστε, Ναζωραίος δεν μπορεί να σημαίνει από τη Ναζαρέτ, γιατί αυτή δεν υπήρχε. Αν έγραφε κάτι παρόμοιο, θα ήταν NAZAREUS δηλαδή ναζαρινός δηλαδή αφιερωμένος στον Κύριο (από το εβραϊκό NAZIR). Γιατί όμως να γράψει κάτι τέτοιο ο Πιλάτος; Δεν αποτελούσε αυτό έγκλημα για τους Ρωμαίους. Επίσης ο Ιησούς δεν ήταν NAZIR. Αυτοί δεν έπιναν ποτέ κρασί, δεν έτρωγαν κρέας και δεν πλησίαζαν ακάθαρτους κατά τον Ιουδαϊκό Νόμο (πόρνες, τελώνες, νεκροθάφτες).
Κατά Μάρκον Ι’ 5,6 «Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν» άρα όχι Ναζωραίο άρα όχι από τη Ναζαρέτ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: