Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2009

ΣΤΑΥΡΩΣΗ – Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΔΕ (;) Ο,ΤΙ ΗΘΕΛΕ

Σχετικά με τη σταύρωση του Ιησού, οι αντιφάσεις είναι εντυπωσιακά πολλές.
Προς τον Γολγοθά: Ματθαίος ΚΖ’ 32 «εξερχόμενοι δε εύρον άνθρωπον Κυρηναίον ονόματι Σίμωνα• τούτον ηγγάρευσαν ίνα άρη τον σταυρόν αυτού»
Λουκάς ΚΓ 26 «και ως απήγαγον αυτόν, επιλαβόμενοι Σίμωνος τινός Κυρηναίου, ερχόμενου απ’αγρού, επέθηκαν αυτώ τον σταυρόν φέρειν οπίσω του Ιησού»
Μάρκος ΙΕ 21 «και αγγαρεύουσι παράγοντα τινά Σίμωνα Κυρηναίον, ερχόμενον επ’αγρού, τον πατέρα Αλεξάνδρου και Ρούφου, ίνα άρει τον σταυρόν αυτού».
Ιωάννης ΙΘ’ 17 «παρέλαβον δε τον Ιησούν και ήγαγον• και βαστάζων τον σταυρόν αυτού εξήλθεν εις τον λεγόμενον κρανίου τόπον, ος λέγεται εβραίστί Γολγοθά, όπου τον εσταύρωσαν».
Ο Ιωάννης ήταν παρών στη σταύρωση. Παρακολούθησε την πορεία και την εκτέλεση. Το υπογραμμίζει ο ίδιος και το αναγνωρίζουν οι άλλοι ευαγγελιστές. Κι όμως δεν είδε τον Κυρηναίο. Έτσι, ενώ οι άλλοι τρεις λένε ότι ως τον Γολγοθά τον σταυρό μετέφερε ο Κυρηναίος, ο Ιωάννης που σίγουρα είναι παρών, λέει πως τον σταυρό τον μετέφερε ως τον Γολγοθά ο ίδιος ο Ιησούς.
Ο Ματθαίος (ΚΖ’ 34) λέει ότι έδωσαν στον Ιησού να πιει ξύδι με χολή. Ο Μάρκος λέει ξύδι με σμύρνα (ΙΕ’ 23). Ο Λουκάς και ο Ιωάννης τίποτα.
Ο Λουκάς λέει πως ο Ιωσήφ ο Αριμαθαίος (η λέξη αυτή σημαίνει νεκροθάφτης στα εβραϊκά) κατέβασε τον Ιησού από το σταυρό και τον τοποθέτησε στον τάφο. Οι Πράξεις (ΙΓ’ 29-30) γράφουν πως τον ξεκάρφωσαν και τον έβαλαν στον τάφο οι κάτοικοι της Ιερουσαλήμ.
Επάνω στο σταυρό, μόνο ο Λουκάς (ΚΓ’ 41) λέει ότι τον υπερασπίζεται ένας από τους δυο ληστές. Ο Μάρκος και ο Ματθαίος λένε ότι τον κατηγορούν και οι δύο.
Ο Λουκάς λέει πως ο Ιησούς υπόσχεται στο ληστή πως θα βρεθούν μαζί στον Παράδεισο την ίδια ημέρα. Αλλά τότε τι γίνεται με την τριήμερη παραμονή του Ιησού στο βασίλειο των νεκρών;

Δεν υπάρχουν σχόλια: